Eikern 2011

Dette emnet inneholder 2 svar, har 1 deltaker og ble sist oppdatert av Profilbildet til TeamZorro2 TeamZorro2 9 år, 5 måneder siden.

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)
  • Forfatter
    Profilbildet til TeamZorro2
    TeamZorro2
    Deltaker

Johnny og jeg tok en tur på Eikern søndag den 24. april. Vi kjøpte trollingkort av Morten Kristoffersen rundt kl 1200 og la utpå en times tid etterpå. Først testet vi litt båt og fyllte litt kjølevæske ettersom varmeapparatet hadde blitt fyllt 100%. Hadde fyllt så mye jeg fikk på før vi dro ut men med full sirkualsjon fikk jeg ut litt mer luft og plass til mer vann. Så fisket vi litt. Ikke videre systematisk, mest for å teste at alt virket. Rundt 1600 måtte vi inn å hente noen familiemedlemmer, og det hjalp. Rett etter at vi hadde satt ut igjen, fikk Johnny sin første Eikern ørret på hele 670gr. En times tid senere fikk jeg en på rundt 950gr. Kona og Theodor (4 år) sveiva inn begge.

I 1900-tida gav vi oss. Båten har bestått testen og er nå erklært klar til Østersjøtur i uke 19 !

Litt små fiks i siste liten må jo selvfølgelig gjøres.

TeamZorro2
    Deltaker

Johnny og jeg prøvde Eikern igjen. Også for å få testa litt mer før Østersjøen. Johnny banka meg i dag. Han fikk 2 stk. Begge var små. 0,3 og 0,5 kg. Ble satt tilbake. Vi var borti 2 til.

Båten funka fint.

TeamZorro2
    Deltaker

Jeg hadde i dag med en kollega fra jobben som har hjulpet meg en hel del på båten. Vi fisket en 7-8 timer med en ørret på 0,6kg. Det var alt. Kaldt og regn. Ikke noe kosetur, men vi holdt ut til kl 2200 i påvente av å få en fin fisk. Nå må jeg klargjøre til NM. Litt vask og olje fylling av gir, samt montering av ny vinsj på hengeren. Den gamle 4500 lbs’en er litt for svak. Nå prøver jeg 8000 lbs. Sees på NM.

Viser 3 innlegg - 1 til 3 (av totalt 3)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.

Glemt Passord?

Register deg