Fiskerapporter Mjøsa Vår / Sommer 2013

Forside Forum Trolling i Ferskvann Fiskerapporter MJØSA Fiskerapporter Mjøsa Vår / Sommer 2013

Dette emnet inneholder 9 svar, har 5 deltakere og ble sist oppdatert av Profilbildet til TeamScuirus TeamScuirus 6 år, 6 måneder siden.

Viser 10 innlegg - 1 til 10 (av totalt 10)
  • Forfatter
    Profilbildet til TeamBambus
    TeamBambus
    Deltaker

Her kan dere legge ut rapporter om fangster i Mjøsa for første del av sesongen 2013.

Profilbildet til raymondrudshaug
    tomic 737
    Deltaker

Bra natt i furnesfjorden .Ble 3 fisk. 56 cm villfisk. 63 cm finneklipt og en på 82 cm finneklipt. 😛

Tatt på rapala original og tomic.

Profilbildet til TeamScuirus
    TeamScuirus
    Styremedlem

Gratulerer med flott fangst 🙂

Håper alle mjøsfiskere tar i bruk vårt nye fangstrapporteringssytem slik at forskere og forvaltningsmyndigheter kan få et bedre bilde av ørretbestanden og uttaket på Mjøsa.

https://trollingfiske.org/forum/topic/2137-fangstregistrering-for-mjøsa/?p=20416

Ute natt til Lørdag og natt til Søndag.

Natt til Lørdag ble det 7-8stk fra ca 45cm til ca 72cm.

Største fisken var feilkroket og fikk hard medfart under håving og ble med inn. 4,3kg.

Resten gikk uti igjen.

Natt til søndag ble det 3stk. største ca 2,5kg.

Alle gikk ut igjen.

Ute 18-19 mai. Kun 3fisker. største 51cm og havnet uti igjen.

Samme resultat 19-20mai. 3 små ørreter som lever videre for og store og fete…

Begynner og bli en del dritt i fjorden og værre ser det ut til og bli med værvarslinga for uka….men vi får se 🙂

Profilbildet til TeamBambus
    TeamBambus
    Deltaker

Var ute og fisket 17 & 19 Mai.

Fikk 3 stk. første turen, og 4 stk 2 turen.

Fisket i området Sterud, Hagelund, første tur. Jevnt kaldt i vannet med litt over 5 gr.

Fisket i området Flaggstanga, Alleen og Holmen andre tur. Veldig lite å se på loddet. Varierende temp fra 5 – 8 grader.

Føler spent med på vannstanden om dagen, og håper den ikke overgår 2011 flommen. Håper ikke regnværet slår til slik det er spådd.

Profilbildet til raymondrudshaug
    tomic 737
    Deltaker

Ute i natt 22 mai i øspøs regn og tjukk tåke.

Ble 4 fisk 52,53,56 og 58 cm. Hadde flere utras i tillegg.

2 på rappala original. 1 på tomic og 1 på devon.

Hvor jeg fikk de vet jeg ikke eksakt, men et sted uti fjorden mellom nessundet og gjøvik sia. Tåka var så tjukk at jeg ikke så hvor jeg var. 😯 Kjørte sikkert i ring i hele natt 😕

Tok med 2  hjem og 2 tilbake. Alle var villfisk.

Var med på Ørretfestivalen i natt.

Hadde en bra natt og veide inn 7fisker på konkurransen. Ingen store men totalt 12020g og det holdt til en en 2 plass.

Artig og komme på pallen 🙂

Hadde vel totalt ca 12 fisker ombord, så fisket var bra for min del.

Mye brask og ymse i fjorden, så nå er båten tatt opp og står hjemme pga flommen.

Profilbildet til Rogern
    Roger`n
    Deltaker

Litt trått fiske for tiden, ,men det ble en på drøye 2,6kg i går.

Profilbildet til TeamScuirus
    TeamScuirus
    Styremedlem

Jeg var utpå en tur forrige helg, fikk en på 53cm og en på 70cm.  Anslår den største til ca 4,3 kg.

Viser 10 innlegg - 1 til 10 (av totalt 10)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.

Glemt Passord?

Register deg