TMB-2015 Bornholm

Dette emnet inneholder 24 svar, har 4 deltakere og ble sist oppdatert av Profilbildet til Frank Ronny Frank Ronny 5 år, 7 måneder siden.

Viser 10 innlegg - 16 til 25 (av totalt 25)
  • Forfatter
    Profilbildet til Flodström
    Flodström
    Deltaker

Sikkerhetsmessige grunner. Bare for at Abel og gutta med sine Volvopenta dobble V-8er ikke skal kjøre over dei stakkers små trollingbåtene da starten går og når alle hissigt skall ut til fiskeplassene fortest mulig………….Hmmmm.. 😉

Difor starter di sore først

I fjor var det en finsk båt som hadde uhel i starten grunnet alle bølger som oppstår ved start. En person datt og slo seg ulykkelegt i ryggen i den finske båten og da ble det hellikopter fra Tejn for han vedkommende. 😐

Flodström
    Deltaker

Av ren nysgjerrighet, hva er bakgrunnen til at det er inndelt i »små/store» båter og rød/blå startbrikker?

Lykke til alle sammen, kunne godt tenkt meg å deltatt en gang. 🙂

Litt langt å traile båten din, eller?

Profilbildet til maskinisten
    maskinisten
    Deltaker

Ja, det hadde jo blitt noen mil, men ingen uoverkommelig oppgave!
    Måtte nok også oppgradert førerkort og bil for at det kunne blitt aktuelt, man får se hva tiden bringer, blir lysten stor nok så.. he he

edit: ser at det hadde blitt rundt 1700 km en vei til Simrishamn, + ferge.. joda, drøyt men fullt mulig.

https://kart.gulesider.no/m/z9TLN

Flodström
    Deltaker

Ja, det hadde jo blitt noen mil, men ingen uoverkommelig oppgave!

Måtte nok også oppgradert førerkort og bil for at det kunne blitt aktuelt, man får se hva tiden bringer, blir lysten stor nok så.. he he

edit: ser at det hadde blitt rundt 1700 km en vei til Simrishamn, + ferge.. joda, drøyt men fullt mulig.

https://kart.gulesider.no/m/z9TLN

Du trailer da selvsagt gjennom Sverige utgår jeg fra. Bare si fra så tar jeg også båten med så blir vi to båter som drar. Jeg kan ordne overnatting i Sverige så det kunne blitt en morsom tur. Skal du bli med på TMB så må turen planlegges alle reden året før, d.v.s. til 2016 f.eks. ville det bli planlagt senest nå i nov-desember

maskinisten
    Deltaker

Du trailer da selvsagt gjennom Sverige utgår jeg fra. Bare si fra så tar jeg også båten med så blir vi to båter som drar. Jeg kan ordne overnatting i Sverige så det kunne blitt en morsom tur. Skal du bli med på TMB så må turen planlegges alle reden året før, d.v.s. til 2016 f.eks. ville det bli planlagt senest nå i nov-desember

Ja igjennom Sverige er nok både raskest og de beste veiene å kjøre, inn over grensen ved Mo i Rana og så videre sørover fra Storuman.
    Det ligger nok evt. flere år fram i tid for min del, men det hadde absolutt vært artig å fått det til en gang.

Profilbildet til Frank Ronny
    Frank Ronny
    Deltaker

At starten er delt opp i to deler, store og små båter, er pga sikkerhet. Hvis 400 båter skulle startet samtidig så hadde det blitt kaos. 

Nå er det sånn at de store båter starter 15min før de mindre båtene. De store båtene må derfor være i havna 15min før de små båtene på slutten av dagen. 

Min mening er at nå som det er 400 deltagende båter så burde de egentlig ha hatt tre starter i stedet for to starter som de har i dag.

Flodström
    Deltaker

Ja igjennom Sverige er nok både raskest og de beste veiene å kjøre, inn over grensen ved Mo i Rana og så videre sørover fra Storuman.

Det ligger nok evt. flere år fram i tid for min del, men det hadde absolutt vært artig å fått det til en gang.

Har ikke noe å si for fisket, det blir bare bedre og bedre for hvert år som går grunnet de kraftige restriksjonene som ble inført for 5-6 år siden (garnfisket ble faset ut da)

Det ser dessverre ut at jeg ikke kan reise til TMB i år. Har fått en masiv prolaps og skal til ortopeden den 20 april, for å si det snillt, «damn shit» når man har lagt ner så mye peng på nye ting…………. sneller, plotter/multiskerm m.a.  Får bli en litt seinere reise i vår-sommer i steden

Flodström
    Deltaker

At starten er delt opp i to deler, store og små båter, er pga sikkerhet. Hvis 400 båter skulle startet samtidig så hadde det blitt kaos. 

Nå er det sånn at de store båter starter 15min før de mindre båtene. De store båtene må derfor være i havna 15min før de små båtene på slutten av dagen. 

Min mening er at nå som det er 400 deltagende båter så burde de egentlig ha hatt tre starter i stedet for to starter som de har i dag.

Låter vettigt det du sier. Det kanskje også skulle lede til lit mindre «kaos» ved returen til havna (og ved opphenget for startbrikkene)………………..

maskinisten
    Deltaker

Har ikke noe å si for fisket, det blir bare bedre og bedre for hvert år som går grunnet de kraftige restriksjonene som ble inført for 5-6 år siden (garnfisket ble faset ut da)
    Det ser dessverre ut at jeg ikke kan reise til TMB i år. Har fått en masiv prolaps og skal til ortopeden den 20 april, for å si det snillt, «damn shit» når man har lagt ner så mye peng på nye ting…………. sneller, plotter/multiskerm m.a.  Får bli en litt seinere reise i vår-sommer i steden

Det var trasig å høre om dine ryggproblemer! Håper det blir en rask og god restitusjon, så får du heller satse på at formen blir såpass bra at du får tatt en tur senere.
    God bedring!

Profilbildet til Frank Ronny
    Frank Ronny
    Deltaker

det var synd Flodstrøm, men har du prøvd kiropraktor?

Viser 10 innlegg - 16 til 25 (av totalt 25)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.

Glemt Passord?

Register deg